Na ovoj stranici Vam dajemo savete i uputsva za upravljanje Vašom prodavnicom. Dajemo Vam detaljno objašnjavamo kako da
- dodajete proizvode,
- primate porudžbine,
- odgovarate na pitanja kupaca i
- upravljate online prodajom.
Pre nego što se upustite u uredjivanje Vaše prodavnice, pročitajte POČETNO UREDJENJE PRODAVNICE – podešavanje naziva, glavnog banera, unos logoa, dodavanje stranice O nama, Politike privatnosti i sl.
Kontrolna tabla Vaše nove online prodavnice
Glavni meni sa leve strane:
- POČETNA – glavna analitika prodaje.
- MEDIA – sve Vaše učitane slike. Detaljnije na ovoj stranici…
- ČLANCI – ako želite, možete pisati članke u vezi sa Vašim radom i proizvodima. Biće objavljeni na našem blogu.
- PROIZVODI – najvažniji deo gde učitavate proizvode i vršite izmene postojećih. Detaljnije…
- NARUDŽBINE – sve porudžbine su ovde. Neobradjene imaju tri tačke ispred. Detaljnije…
- PLAĆANJA – ako neki kupac uplati porudžbinu unapred, na PayPal ili bankovni račun administratora, u ovom delu plasirate zahtev za isplatu Vama. Detaljnije na strani Uslovi i pravila za prodavce.
- KUPCI – možete sačuvati podatke svakog kupca da biste ih porvremeno obavestili o novim proizvodima. Ne smete zloupotrebljavati privatne podatke, time se krži zakon.
- DODAJ U PRODAVNICU – možete, u dogovoru sa drugim prodavcem, dodati njegove/njene proizvode u svoju prodavnicu.
- PODEŠAVANJE – podaci o Vama i Vašoj prodavnici. Neki su vidljivi administratoru sajta, a neki kupcima. Detaljnije na stranici početno uredjenje prodavnice.
- KNJIGOVODSTVO – svi prilivi i odlivi novca.
- IZVEŠTAJI – detaljna analitika prodaje za odredjeni period, mesec, godinu.
- IZLOGUJTE SE – ne preporučujemo da se izlogujete da ne biste iznova prolazili proces logovanja. Jedini razlog da se izlogujete je ako delite računar sa drugima.
Detaljna objašnjenja menija online prodavnice
U gornjem desnom uglu se nalaze 4 ikonice.
Predlažemo da barem JEDNOM DNEVNO POGLEDATE IMA LI PORUDŽBINA I UPITA KUPACA !!
- Prva ikonica, u obliku zvona, Vam pokazuje da li ima bilo kakvih promena u prodavnici. Ako je bilo porudžbina, crveni broj iznad zvona će biti veći od nule. Kliknite na zvono i pročitajte.
- Druga s leva, upitnik, su upiti koje Vam je kupac postavio. Odgovorite što pre, jer je dobra komunikacija osnova dugotrajne saradnje.
- Treća, megafon, su obaveštenja administratora sajta.
- Četvrta, kao sveska, je baza znanja. Tu se nalaze objašnjenja i odgovori na najčešća pitanja.
2. MEDIA - slike, PDF dokumenta i videa online prodavnice
U Media delu se nalaze učitane fotografije. Ako niste zadovoljni, ovde brišete. Fotografije utiču na 80% odluke o prodaji. Kako da napravite dobre slike mobilnim telefonom, pročitajte u našem uputstvu na stranici Pomoć za prodavce – kako prodati proizvod.
4. PROIZVODI Vaše online prodavnice
U delu PROIZVODI je pregled svih Vaših proizvoda koji su već objavljeni, čekaju odobrenje administratora za objavu ili se nalaze kao nacrti, u pripremi da budu objavljeni.
Na dnu ekrana se vidi koliko ukupno imate proizvoda u Vašoj prodavnici.
Pored slike proizvoda se nalaze:
- naslov,
- šifra (SKU),
- stanje na zalihama, cena,
- kategorija kojoj pripada,
- tip proizvoda,
- datum objave i
- ikonice za akcije (da pogledate kako proizvod izgleda posetiocima sajta, da ga obrišete, arhivirate ili uredite – izmenite nešto).
Dodavanje novog proizvoda
U nastavku je korak-po-korak uputstvo kako da dodate nov proizvod i optimizujete ga tako da se nadje na prvoj strani Googla. Klikom na dugme, učitajte uputstvo pa ga možete proučiti i ako ste off-line.
Klikom na dugme “Dodaj nov” ulazite u deo za dodavanje novog proizvoda.
VAŽNO: tokom unosa proizvoda, povremeno sačuvajte svoj rad klikom na dugme “NACRT”!!
Prvo izaberite da li je Vaš proizvod:
- Jednostavan
- Varijabilni
- Grupni
- Jednostavni proizvodi su bez ikakvih mogućih varijacija u boji, veličini i sl. Ako je nov proizvod jedinstven, bez obzira koliko komada potpuno istog da proizvodite, izaberite ovu opciju.
- Varijabilni proizvodi imaju mogućnost da kupac izabere prema veličini, boji ili nekom drugom ATRIBUTU. U zavisnosti od varijacije, može se razlikovati cena, količina na zalihama i fotografija. Na primer, ako proizvodite majice, veličina i boja su atributi. Kupac bira opciju, a Vi odredjujete koje mogućnosti su mu na raspolaganju. Ako medju atributima nema onog koji odgovara Vašem proizvodnom programu, kontaktirajte nas da dodamo na listu raspoloživih mogućnosti.
- Grupni porizvodi – ako želite da povećate prodaju odredjenog proizvoda, možete napraviti grupu 2 i više istih ili dva i više različitih koji se često kupuju zajedno. Na primer: ako proizvodite kape, možete napraviti grupu kapa+šal+rukavice u sličnom dezenu ili će grupa biti 2 ili više istih kapa različite boje. Cena može biti zbir cena artikala grupe, ili ćete uvesti popust kojim ćete dodatno motivisati kupca.
Kliknite na sliku za uvećanje
Pročitajte kako da izaberete dobar naslov za proizvod da Vas kupci nadju na Googlu.
Učitajte glavnu i sporedne fotografije, unesite naslov i cenu, izaberite kategoriju
FOTOGRAFIJE PROIZVODA:
Kako da napravite dobre slike mobilnim telefonom, pročitajte u našem uputstvu na stranici Pomoć za prodavce – kako prodati proizvod.
Glavna fotografija je vidljiva u katalogu, pri pretragama i u delu svih proizvoda. Dve stvari su veoma bitne:
- Fotografija mora realno da prikazuje proizvod i da privlači kupca
- Naslov fotografije mora sadržati ključnu frazu koju ste izabrali za dati proizvod. Svaki nov proizvod ima novu ključnu frazu, nemojte ponavljati. Kada učitavate fotografiju, unesite naslov, koji sadrži ključnu frazu, u sva tri polja:
- Rezervni tekst
- Naslov
- Natpis
U primeru na slici ključna fraza je “triko za ritmičku gimnastiku”. Naslov fotografije je “Unikatni triko za ritmičku gimnastiku”.

Ako imate još fotografija proizvoda, njih učitavate poštujući samo pravilo broj 1 – uvek na sva tri mesta unesite naslov fotografije. Prateće fotografije ne moraju (a mogu) da sadrže ključnu frazu. Svaka treba da ima drugačiji naslov.
NASLOV PROIZVODA
Naslov proizvoda MORA da sadrži ključnu frazu. Možete koristiti isti naslov za proizvod i za glavnu fotografiju.
U primeru na slici, naslov proizvoda je “Unikatni triko za ritmičku gimnastiku Vatra”.
Pročitajte kako da izaberete dobar naslov za proizvod da Vas kupci nadju na Googlu.
CENA
Cenu unosite u levi deo. Ako želite da se prikaže da je Vaš proizvod na akciji, unesite i drugu, sniženu cenu u polje desno. Znači, za proizvode sa popustom, unosite obe cene. Obe će biti vidljive kupcima, s tim što će cena bez popusta biti precrtana i proizvod dobija bedž “Sale!”.
KATEGORIJA
Obavezno čekirajte u koju od ponudjenih kategorija spada Vaš proizvod. Možete izabrati više odjednom.
Primer 1: ako proizvodite unikatne lampe, možete čekirati i kategoriju “Uredjenje doma” i “Umetnički radovi”.
Primer 2: ako proizvodite štrikanu odeću za decu, čekirajte “Odeća i obuća” i “Bebe i deca”.
KRATAK I DUG OPIS PROIZVODA
Kratak opis proizvoda započnite glagolom (poželjno) kojim utičete na emocije kupca. Primer: budite lepi, obradujte drage osobe, usrećite Vaše dete, ulepšajte dnevnu sobu, upotpunite kolekciju….
Zatim u formi liste (preglednije je) nabrojte glavne karakteristike i razloge zašto neko treba da kupi Vaš proizvod. Nemojte preterivati, preporučujemo da sve stane na prvi ekran, bez skrolovanja i da ostane mesta za dugme “KUPITE SADA”.
Dug opis je najvažniji za pozicioniranje Vašeg proizvoda na Googlu!!! Dug opis treaba da sadrži tri različite naslove (Zaglavlje 1, Zaglavlje 2, Zaglavlje 3) i svaki od njih mora sadržati ključnu frazu u sebi.
Evo kako to da radite:
- Tri puta iskucajte ključnu frazu jednu ispod druge
- Dovedite kursor u prvi red i iz padajućeg menija izaberite Zaglavlje 1. Ceo red će se promeniti-povećati
- Dovedite kursor u drugi red i izaberite Zaglavlje 2
- Isto ponovite u trećem redu, izaberite Zaglavlje 3
- Dodajte 1-3 reči svakom zaglavlju da bi se medjusobno malo razlikovali, ali da zvuči prirodno.
Primer:
Zaglavlje 1 je “Unikatni triko za ritmičku gimnastiku i klizanje”
Zaglavlje 2 je “Triko za ritmičku gimnastiku – sastav i održavanje”
Zaglavlje 3 je “Triko za ritmičku gimnastiku Vatra”
Nakon toga, ispod svakog zaglavlja unesite tekst.
VAŽNO: dodatni tekst ne traba unositi u nastavku zaglavlja. Kliknite kursorom u novi red i proverite u gornjem levom uglu da se opcija Zaglavlje promenila u Pasus. (pogledajte sliku dole).
Pogledajte kako izgleda dobro uradjen detaljan opis proizvoda sa optimizovanim zaglavljima.
ZAVŠNA PODEŠAVANJA PROIZVODA: zalihe, atributi, povezani proizvodi, SEO
Zalihe
Možete upravljati zalihama, a nije obavezno. Ako proizvodite po jedan komad, onda preporučujemo da čekirate Upravljanje zalihama? I unesete broj 1. Kada prodate, automatski će se pored proizvoda u katalogu pojaviti “nema na stanju”.
Možete ograničiti prodaju na samo jedan komad.
U ovom delu je OBAVEZNO jedino da unesete SKU – jedinstvenu šifru proivoda.
To je Vaš interni broj pod kojim vodite svoje zalihe.
Ako Vam je potreban savet kako da definišete šifre proizvoda, kontaktirajte nas da pomognemo.
Atributi
Ako proizvod proizvodite u različitim veličinama, bojama ili postoji razlika u nekom drugom atributu, možete svojim kupcima omogućiti da pri kupovini izaberu boju, veličinu i sl.
Ako medju atributima koje trenutno možete izabrati ne postoji onaj koji Vama odgovara, ili Vam ne odgovaraju mogućnosti atributa, kontaktirajte nas da napravimo atribut za Vas. Kada to uradimo, pojaviće se na spisku atributa odgovarajući.
Povezani proizvodi
Još jedan način, pored Grupisanih proizvoda, da povećate prodaju, je definisanje povezanih proizvoda. Kupcu, kada stavi u korpu Vaš odabrani proizvod, nudite dodatni, sličan proizvod.
SEO – obavezno!!!
- Unesite ključnu frazu. Već smo pisali o pronalaženju ključnih fraza na stranici “Pomoć i uputsva za prodavce – kako prodati proizvod“. Ukratko ćemo ponoviti. Da biste odredili ključne fraze:
- Razmišljajte kao kupac. Zapitajte se šta sve kupci mogu kucati u Googlu pri pretrazi koja će ih dovesti do Vašeg proizvoda. Napravite spisak.
- U Vaš pretraživač (Google, Bing,…) unesite ključnu reč i dok kucate, već će Vam se pojaviti padajući meni sa predlozima. Google Vam odmah pokazuje šta posetioci najčešće kucaju.
- Koristite neki od besplatnih softvera za analizu ključnih reči i fraza. U članku “Free Keyword Research Tools to Boost Your SEO” naći ćete spisak 8 najpopularnijih sa linkovima ka njima.
- Unesite META OPIS. Najvažniji deo da bi kupci kliknuli na Vaš proizvod. Meta opis je kratak tekst koji se pojavljuje ispod linkova koje dobijate kao rezultat pretrage. Vidljivo je prvih 160 karaktera. Preporučujemo da unesete 200-300 karaktera (računajući i praznine, znake interpunkcije, crtice,…).
VAŽNO: ključna fraza mora da se pojavi i u meta opisu (tačno kako glasi)!!
Meta opis se ovako prikazuje na Googlu (tekst ispod linka koji Google nudi na osnovu pretrage):
Politike proizvoda
Na kraju, možete učitati ili iskucati Vaša pravila o prodaji, rešavanju reklamacija, dostavi, i slično. Ako imate registrovanu firmu, zakonski ste u obavezi da na mestu online prodaje imate istaknutu
- politiku privatnosti i
- politiku rešavanja reklamacija.
VAŽNO: tokom unosa svega gore navedenog, povremeno sačuvajte svoj rad klikom na dugme “NACRT”.
Kada ste završili, kliknite “PREDAJTE ZA OCENJIVANJE”. Vaš proizvod neće biti objavljen dok ga Administratori rabota.rs ne odobre. To je proces koji traje par sati najduže.
5. NARUDŽBINE
Podsećamo: barem jednom dnevno proverite da li ima novih obaveštenja.
Ako ste primili porudžbinu (ako je kupljen Vaš proizvod), broj iznad zvona će biti veći od nule. Stiglo Vam je obaveštenje o primljenoj pourdžbini.
Udjite u deo NARUDŽBINE. Tu se nalaze sve primljene porudžbine. One koje ste obradili (poslali) imaju ispred znak “štriklu”, a one koje čekaju obradu imaju “… (tri tačke)”.
Pored toga, dobićete email sa porukom o primljenoj porudžbini. Ako već niste na svom mobilnom telefonu uključili notifikacije za prijem emaila, UKLJUČITE da biste što pre realizovali (poslali) kupljeni artikal.
Kupci očekuju da im roba stigne sutradan ili da ih istog dana obavestite kada šaljete.
VAŽNO: kada kupac kupi od Vas
- velika je verovatnoća da će kupiti opet;
- ako bude zadovoljan/na, hvaliće Vas usmeno i na socijalnim mrežama;
- daće Vam odličnu ocenu, a to je ono što svakog sledećeg posetioca sajta obaveštava da li je dobro kupovati od Vas.
Email sadrži sve bitne podatke:
- šta je kupljeno
- ko je kupio
- adresu kupca
Kojom kurirskom službom da šaljete ako već nemate ustaljenu praksu, pročitajte na stranici “Pomoć za prodavce – Izbor kurirske službe“.