Početno uredjenje prodavnice

U glavnom meniju sa leve strane Vaše kontrolne table izaberite „PODEŠAVANJE“.

Bez obzira da li ste osnovna podešavanja već izvršili koristeći čarobnjak podešavanja ili sada tek uredjujete izgled prodavnice, prepourčujemo da detaljno prodjete svih 6 stavki podmenija. Stavke su: 

  1. Prodavnica – naziv, baner, logo, opis (O nama), politike
  2. Lokacija – nije obavezno, podaci o fizičkoj lokaciji prodavnice (ako imate)
  3. Plaćanje – definišite kako želite da primate novac od Administratora kada kupci plaćaju karticama
  4. SEO – OBAVEZNO !! ako želite da se Vaša prodavnica pojavi na Googlu
  5. Politika prodavnice – zakonski ste obavezni da, ako imate registrrovanu firmu, pri online prodaje postavite na vidno mesto Politiku privatnosti i rešavanje reklamacija
  6. Korisnička Podrška

Uredjenje prodavnice - podmeni

Uredjenje prodavnice - uputstvo za početak online prodaje

1.  Prodavnica

Glavno uredjenje

Ime prodavnice je vidljivo na stranici pojedinačnog proizvoda, ispod dugmeta za kupovinu. Ako kupac klikne na ime, ući će u Vašu prodavnicu, gde može videti kompletnu ponudu Vaših proizvoda.

Predlog: uz ime Vaše prodavnice unesite i kratak opis proizvoda koje pravite.

Deo internet adrese (deo URL) će biti uvršten u link ka Vašoj prodavnici. Treba da je kratak, najbolje da se sastoji samo od naziva prodavnice.

Uredjenje Vašeg brenda

Logo nije obavezno da unesete, ali je poželjno. Logo je znak po kome će Vas kupci prepoznati. Fotografija koju ćete učititati mora biti kvadratna. Najbolje je da bude dimenzija 50×50 mm ili 100×100 mm.

Baner može biti fotografija, slajder ili video.

Fotografija treba da je dimenzija 200 x 60 mm.

Opis prodavnice je stranica „O nama“. Kada kupci udju u Vašu prodavnicu, opis će im biti vidljiv ako kliknu na tab ispod banera O nama.

Statistika interneta pokazuje da je druga najposećenija stranica svih sajtova, posle Početne, stranica O nama. Izuzetno je bitno da sadržaj bude jak, da uliva poverenje i stvori želju kod kupaca da plate Vaše proizvode.

Iako je naziv „O nama“, u ovom delu najmanje treba da pišete o sebi. Pratite ove korake da biste napravili dobar opis:

  • Na početku opišite kako Vaš talenat, rad, iskustvo i znanje koriste kupcu.
  • Izdvojte 3-4 najveće korisnosti koje samo Vi možete pružiti.
  • Potkrepite činjenicama.
  • Napišite Vašu viziju, misiju, ciljeve i vrednosti.
  • Na kraju, možete navesti kratak istorijat i motive Vašeg rada i razvoja.

Koristite naslove, ključnu frazu i linkove. Nemojte pisati previše stručnim jezikom. Zapamtite, cilj Vam je da ulijete poverenje i uverite kupce da ste Vi pravi izbor za njih.

Pogledajte našu stranicu „O nama“ da biste bolje razumeli kako da pišete.

Uredjenje izgleda

Pozicija naslova prodavnice – izaberite da li želite da bude u zaglavlju ili preko banera. Probajte obe opcije, pa se odlučite za jednu.

Broj proizvoda po stranici – predlažemo da stavite 40-50. Kupci vole da skroluju.

O nama i politike prodavnice – nemojte sakrivati. Politike ste zakonski obavezni da imate, a O nama je bitno za uspostavljanje odnosa sa budućim kupcima. Verovatno i Vi želite Više da znate o osobama i firmama od kojih kupujete.

Uvek razmišljajte kao kupac i nećete pogrešiti.

3. PLAĆANJE

Poželjan način isplate – izaberite Pay Pal (ako niste iz Srbije) ili „Na račun u banci“.

  • Naziv računa Vi odredite. Bitno je da prepoznajete koji račun je u pitanju, ako imate račune u Više banaka. Možete koristiti i skraćenicu, Vama prepoznatljivu.
  • Broj tekućeg računa unesite i proverite da je tačan. Na taj račun će Vam biti isplaćeno sve što ste prodali u prethodnom mesecu (umenjeno za proviziju Administratora) kada god kupci plaćaju karticama.
  • Od ostalih podataka ni jedan nije obavezan.

Uredjenje prodavnice - SEO

4. SEO

Glavno uredjivanje

SEO naslov – glavni naslov Vaše prodavnice. U nekoliko reči opišite šta prodajete.

Na primer: Izrada unikatnog nameštaja, Ukrasne lampe za dom i poklone, Ručno radjena bebi odeća….

Funkcija SEO naslova je dvostruka:

1) da kupcima jasno prenese šta Vi radite i

2) Google da zna o čemu se radi na Vašoj stranici i kada i kome da ponudi Vaš link pri pretraživanjima.

Meta opis je kratak tekst ispod linkova koje Vam Google nudi kada nešto pretražujete. Meta opis Vam objašnjava šta ćete naći na ponudjenom linku. KLJUČNA REČENICA KOJA U PAR SEKUNDI TREBA DA UBEDI OSOBU DA KLIKNE NA VAŠ LINK.

Posvetite vreme da napišete moćan meta opis. Iako smo već pisali o ovome, ponovićemo kratko uputstvo:

 

  • Meta opis ima maximum od 160 karaktera (računajući i praznine, znake interpunkcije, crtice i brojeve)
  • Započnite glagolom koji treba da izazove pozitivne emocije. Na primer: Obradujte drage Vam ljude, Brinite o svom zdravlju, Ulepšajte dom, Poklonite najbolji poklon…).
  • Potkrepite činjenicama navodeći najbolje karakteristike Vašeg proizvoda. Ne štedite prideve. Na primer: Najpovoljniji unikatni nakit izradjen…; Kvalitetna, ručno radjena odeća za Vašu bebu…; Unikatni nameštaje dizajniran i izradjen sa ljubavlju, po fantastičnim cenama…
  • Završite pozivom na akciju. Na primer: Pogledajte našu ponudu, Iskoristite priliku, Poručite dok traje akcija…

Meta ključne fraze – stavite se na mesto Vaših kupaca. Šta oni kucaju kada pretražuju internet u vezi sa Vašim proizvodima? To su ključne fraze. Unesite nekoliko, odvojene zarezima.

Uredite Fejsbuk i Instagram

Ako imate poslovne stranice, unesite podatke o njima u ovom delu.

Preporučujemo da napravite stranicu na Fejsu i Instagramu, ako nemate. O moći društvenih mreža za promociju Vaših proizvoda i drugim, besplatnim načinima reklamiranja na internetu pročitajte u članku „5 načina za besplatno online reklamiranje„.

6. KORISNIČKA PODRŠKA

Vaši kontakt podaci neće biti vidljivi kupcima. Protivno je uslovima i pravilima prodaje preko Rabota.rs da imate kontakt sa kupcima na bilo koji način sem preko sajta. Ako niste pročitali, molimo Vas sada pogledajte Pravila i uslovi za prodavce.

Unesite email i telefon da bi Administrator mogao lako da Vas kontaktira u slučaju potrebe.

Ako Vam je potrebna pomoć ili savet za uredjenje prodavnice, kontaktirajte nas.

Kada završite osnovna podešavanja izgleda prodavnice, vreme je da počnete da unosite proizvode. Način kako to da radite se nalazi na našoj stranici Uredjenje Vaše online prodavnice.

 

Pročitajte i savete za uspešnui internet prodaju na stranici Pomoć za prodavce – kako prodati proizvod.